dinsdag 29 januari 2013

29/365 Gekke werkweek



Ik ben al de hele dag in de war, want normaal gesproken begint mijn werkweek pas op woensdag, maar nu is ie vandaag al begonnen en ik denk de hele tijd dat het woensdag is :p

Eind vorig jaar heb ik de beslissing genomen om minder te gaan werken omdat ik meer thuis wou 'moederen'. Ik ben in plaats van 4 dagen (wo.t/m zat.) ben ik vanaf januari maar 2 dagen gaan werken. Ik heb 1 vaste dag en die andere dag (2 halve dagen) mag ik zelf kijken hoe ik die invul. Nou kwam het nu voor het eerst goed uit om op een dinsdag te gaan werken, en zo zat ik vanmorgen dus op mijn fietsje naar het werk.

Op het werk was het ook vreemd want op dinsdag is de samenstelling van collega's op de vloer heel anders dan op een woensdag, of een donderdag, of een... etc.
Ik ben dus een beetje van de leg vandaag, maar toch vind ik dat ook wel weer erg prettig want ik kan mijn normale wekelijkse structuur niet meer handhaven en moet een beetje improviseren, en laat dat nu nèt zijn waar ik naar op zoek ben.

Ik heb de afgelopen maand wel gemerkt dat ik die behoefte aan verandering heb, maar dat ik het ook wel erg lastig vind om zelf die verandering te maken, ook al is het maar een kleintje. Een stukje tekst wat ik laatst tegenkwam verwoordt dat nog het allerbeste: 'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten