zaterdag 12 januari 2013

12/365 Opgeruimd staat netjes



Na gisteren kwam eigenlijk merkte ik vandaag pas de grote verandering van de woonkamer echt op. Gisteren was natuurlijk vreemd, maar om vanmorgen beneden te komen in een kamer waarin alles (op 1 dressoir na) een nieuwe plek heeft gekregen was wel even wennen. Ook hebben wij altijd (onbewust) vaste plaatsen aan tafel en dat was nu ook even kijken wie het liefst waar wilde gaan zitten tijdens het eten.

Vandaag ben ik even verder gegaan in huis en heb ik eindelijk mijn breigarens, stofjes en verfspullen een plekje gegeven. Zo heb ik meteen weer een beeld van wat ik allemaal aan materialen in huis heb en, ook héél belangrijk, weet ik nu waar het ligt.

Ik heb meteen ook maar afscheid genomen van een onafgemaakt fröbelwerkje wat ik tegenkwam in een grote plastic tas, bedolven onder allemaal lapjes stof...

In plaats van me aan het 'wankelen' te brengen door veranderingen, bracht ik vandaag structuur aan (wat eigenlijk ook weer een verandering was). Maar dat was voor mij ook wel even wennen want deze spullen hebben altijd in plastic tassen en plastic emmers door huis gezworven.

Oh, en ik deed nog iets:
Normaal, als we aardappeltjes eten, MOET daar voor mij altijd appelmoes bij. Ik heb ook altijd appelmoes in huis. Maar vandaag pakte ik de fles Samba-saus uit de koelkast i.p.v. de Minimoesjes, en ik at mijn aardappeltjes spontaan 'anders' :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten