woensdag 16 januari 2013

16/365 Van uitstel komt onrust



Vandaag een erg produktieve dag! Ik had met mezelf afgesproken dat ik de dingen die nog gedaan moesten worden (en nog wel even konden wachten) niet uit ging stellen. En dan bedoel ik niet hele grootse dingen, maar van die kleine dingen die je soms maar uit kan blijven stellen. En daar ben ik erg goed in, uitstellen. Maar vandaag niet!
Het hoeft dus alleen maar een duidelijke afspraak met mezelf te zijn en dan hou ik me daar blijkbaar ook aan. Das iets om te onthouden ;)

Een paar voorbeeldjes:
Tijdens mijn pauze op mijn werk bedacht ik me dat ik nog een kaart moest kopen voor een stel dat binnenkort gaat trouwen en een kadootje voor mijn peettante moest zoeken en ben meteen de stad in gerend (ik werk in het centrum dus das dan wel makkelijk). Ik had dit nog wel even uit kunnen stellen, maar nee!
Tegen het einde van de dag kwam ik erachter dat ik iets vergeten was te doen op mijn werk, en ik dacht: 'dat doe ik morgenvroeg meteen' en direct daarna: 'och, dat kan ik eigenlijk net zo goed nu doen!'
Thuis waren het van die kleine dingen zoals de strijk die nog wel kon wachten tot vrijdag, die is vanavond gedaan :) En er was een afschrift binnengekomen die pas voor de 28ste betaald moet, en hoppa, het is al gebeurd! Ook mijn blog wou ik morgen maar doen, en ben toch achter mijn laptop gedoken.

En het voelt heerlijk! Ik moet maar vaker beslissen dat ik die dag niks uit ga stellen, misschien kan ik er op een gegeven moment wel een gewoonte van gaan maken. Heb ik ook minder last van onrust veroorzaakt door al die zaken die blijven liggen, en kom ik zo op een gegeven moment ook uit bij de grotere dingen uit die ik maar uit blijf stellen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten