dinsdag 22 januari 2013

22/365 Schorseneren



Vandaag stonden schorseneren op het menu! Ze zijn de groente van de maand en blijkbaar helpt dat toch om mij ervan te overtuigen ze te kopen.

Het zijn namelijk geen groenten die je koopt omdat ze er zo smakelijk uitzien, en ik kwam erachter dat het ook geen groenten zijn die je 1 2 3 schoonmaakt, maar ik had t er voor over!

Ergens vond ik het ook wel leuk om iets te eten wat ik niet ken en ik uit moet zoeken hoe ik het klaar moet maken. Ik had een receptje gevonden wat me wel smakelijk leek en toen het geheel op het bord lag had ik het gevoel dat we asperges gingen eten.

Een eerste reactie aan tafel was: 'oh, dat had ik eigenlijk niet verwacht, best een karakteristieke smaak' en toen durfde ik zelf bijna niet meer te proeven. 'Karakteristiek' kan namelijk ook een tactische verwoording van 'smerig' zijn, maar toen ik een hapje nam werd ik positief verrast :)
Ik vond het eigenlijk best wel lekker!
En ondanks het het uiterlijk en het schoonmaakwerk denk ik dat we wel vaker schorseneren zullen gaan eten, maar dan weer met een nieuw receptje!

Het blikje wat op de foto staat had ik ook nog nooit eerder in mijn boodschappenmandje gehad. Ik wist nog niet eens van het bestaan van gecondenseerde melk tot ik op zoek was naar iets waar ik mijn teveel aan koekkruimels (overschot van arretjescake van vorige week) in kon verwerken en zo bij het recept 'Fudge met koekkruimels' uitkwam.

Dus op culinair gebied vandaag een paar stapjes buiten mijn comfortzone gedaan en het was een succes :) De fudge was alleen niet helemaal goed gelukt qua structuur, maar het gaat om de smaak, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten