maandag 7 januari 2013

07/365 Ik sta vooraan!

Vanavond ben ik voor het eerst in het nieuwe jaar weer gaan sporten. Ik ga zo'n twee keer per week naar de sportschool waar ik voornamelijk de lessen BBB volg. Dit zijn groepslessen met eigenlijk altijd alleen maar vrouwen, en hier trainen we onze probleemgebieden ;)

De vrouwen die wekelijks op maandag naar de BBB komen hebben ondertussen zo'n beetje een vaste plek in de zaal. Dat heeft niemand voor hun besloten, dat gaat op een gegeven moment gewoon vanzelf zo. Een gewoonte...
Zo ook ik: zodra ik de zaal binnenkom loop ik meestal meteen snel naar de zijkant, bijna achterin. Zodat ik een beetje onopvallend in de zaal sta, niet recht onder de airco, veilig op mn vaste plekje.
Vandaag had ik besloten dat ik niet meteen naar achterin zou rennen, maar pats boem vooraan in de zaal de les zou gaan volgen!
Al vrij snel voelde ik me niet alleen ongemakkelijk omdat ik zo in het zicht stond, maar ik merkte ook ongemak om mij heen op. Iedereen aan die kant van de zaal leek een beetje van slag omdat ik opeens daar vooraan stond! Ik had daar nog nooit echt bij stilgestaan dat als ik voor mezelf dingen anders wil doen, het ook invloed kan hebben op mensen in de omgeving.
Stiekem moest ik daar ook wel weer om lachen en het viel me uiteindelijk allemaal reuze mee daar vooraan in de zaal. Weer een angst minder, en eerlijk gezegd was het eigenlijk ook wel weer verfrissend :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten