vrijdag 4 januari 2013

04/365 Zelf eten

Nog even terugkomen op gisteravond, mijn avondje zonder laptop: de onrust verdween gelukkig vrij snel en rustig avondje volgde. Een beetje gehaakt, mijn peettante gebeld die de dag ervoor jarig was geweest, en lekker op tijd gaan douchen en naar bedje toe. En ik ging veel uitgeruster naar bed dan anders... Misschien toch wel goed om dat wat vaker te doen dan :p

Een paar dagen geleden had ik me aangemeld voor: www.365dagenproject.nl. Hier moesten nog een paar dingetjes voor gedaan worden voordat ik via die site met mijn project aan de slag kon, en ik merkte dat ik het alweer uit aan het stellen was. Ik vond het toch wel spannend. Mijn blog kent amper iemand en das wel erg veilig; geen mens die het leest! Maar via die site vond ik toch wel een hele grote stap, maaarrrrrrrr, ik heb hem gezet!

En nog iets grappigs vandaag. Ik heb een klein lief dochtertje, Lola, 16 maanden oud, en ik moet toegeven dat ik (soms) een beetje een gestresste mama ben wat betreft eten en vuiligheid. Niet echt handig met zo'n dreumes ;)
Maar vandaag heb ik besloten dat ze zelf haar yoghurt mocht gaan eten! Zelf met de handjes eten kan ze erg goed, maar yoghurt met een lepel is toch een héél ander verhaal.
Een tikkeltje gespannen (maar vastberaden) zette ik het kommetje voor Lola op tafel :)
Nadat ze eerst het halve kommetje aan mij gevoerd had, begon ze toch ook zelf te eten. Het werd inderdaad een geklieder, maar het viel me eerlijk gezegd ook best wel mee en de rommel was binnen een minuut of 5 opgeruimd. En Lola natuurlijk apetrots dat ze al zo goed zelf kon eten!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten