zaterdag 26 januari 2013

26/365 De Lockmachine


Allereerst een foto van het gehaakte fruit zoals beloofd op 20/365. De appel en de peer gingen vrij vlot, maar de banaan zorgde voor wat vertraging en moest me er echt toe zetten om er aan verder te gaan. Ik denk dat ik niet echt helemaal tevreden was (mede door de kwaliteit garen die niet echt geschikt was voor deze patroontjes) en dan wordt het lastig om het af te maken.
Als mijn kleine meisje er maar blij mee is, en wie weet komen er strakjes toch nog kiwi's, mandarijntjes en ander leuks bij.

Vandaag gebeurde er iets heel bijzonders: mijn lockmachine zag voor het eerst sinds héél lang weer eens daglicht. Ik heb die machine een paar jaar terug vol enthousiasme gekocht om hem vervolgens heel lang te negeren. Zooo jammer en ik baalde daar zo van, dat hier echt maar weer eens verandering in moest komen.
En nu heb ik een goede reden gevonden om hem weer uit de kelder te halen: het carnavalspakje voor mijn dochtertje!

Het verliep allemaal vrij voorspoedig vandaag, tot vanavond mijn lockmachine vastliep?#* %!
Na heel wat gedoe om alleen al mijn naaiwerk uit de lockmachine te kunnen verwijderen, heb ik nu ook de oorzaak van het niet meer functioneren van de machine gevonden: de automatische draadinrijger rijgt de draad niet meer in... Morgen nog maar even met een frisse blik de machine bekijken en anders maandag maar wegbrengen ter reparatie.

De straf die ik krijg omdat ik hem zo lang zo zielig en alleen in de kelder heb laten staan :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten