maandag 25 februari 2013

56/365 Plan B



Vandaag liep niet alles zoals ik het in mijn hoofd had, en daar heb ik altijd even moeite mee...

Normaal ga ik het liefst 's ochtends boodschappen doen, want dan kan ik eventueel 's middags als Lola ligt te slapen al wat voorbereiden voor het avondeten als dat nodig is. En het geeft me wat meer rust.
 
Vanmorgen ging dat niet lukken want we hadden afgesproken met haar oma om de eerste schoentjes voor Lola kopen! Lola begint eindelijk met lopen (wel nog achter een wagentje) en omdat ze op de slofjes die ze nu draagt niet veel grip heeft en haar voetjes scheef neerzet, was het tijd voor haar eerste schoentjes. We slaagden meteen bij de eerste winkel, dus dat verliep vlotjes!
Toen we thuiskwamen hebben we een boterhammetje gegeten en daarna ging Lola slapen. Mijn man vertrok naar zijn werk en ik zou, als Lola wakker was, met haar even naar de winkel lopen om boodschappen te gaan doen. Ik gokte dat ze wel rond een uur of 15.00/15.30 wakker zou worden, en dan hadden we nog ruimte zat om eten te gaan kopen.

Ondertussen werd het later en later, en om 16.30 was ze nog niet wakker! Ik raakte al een beetje gestresst want ik ging dat nooit meer redden om nog boodschappen te doen en op tijd het eten klaar te hebben; zelf kan ik makkelijk later eten, maar met zo'n kleine uk vind ik dat toch een ander verhaal. Dus ik doorzocht ondertussen de hele keuken om te kijken of ik met wat we nog in huis hadden een maaltijd op tafel kon toveren. Gelukkig aten we maar met zijn tweetjes omdat mijn man moest werken tot 20.00, dus dat scheelt weer ;)

Ondertussen merkte ik dat ik het heel erg moeilijk vond om het plan om boodschappen te doen los te laten. Uiteindelijk kon ik mij er gelukkig overheen zetten en ondertussen dat Lola tegen vijven wakker werd had ik een pannenkoekenbeslag klaarstaan en wat groenten in de vriezer gevonden die we maar als voorgerecht zouden eten (omdat ik niet echt een combinatie met pannenkoeken wist te maken en ik vond dat we toch wat groenten moesten eten).

Ik was trots op mezelf dat ik het eerste plan los kon laten, maar ondertussen dat ik pannenkoeken stond te bakken bedacht ik me dat we 's middags het laatste brood dat we in huis hadden op hadden gegeten, dus na het eten konden we alsnog naar de winkel...

Morgen doe ik mijn boodschappen dus gewoon weer 's ochtends :)

1 opmerking:

  1. Hoi hoi ... ik maak zondag als de folders in de deur rollen een week menu en ga daarna de week
    boodschappen doen ... ik moet dan misschien nog
    een of twee keer naar de winkel om brood of iets te halen maar verder niet dat geeft een hoop rust in je hoofd ... ik kan het je aanraden ...

    Succes ... groetssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen