zondag 17 februari 2013

48/365 Nieuwe wegen



Vandaag hadden we een luie zondag, maar omdat het zo'n lekker weer was kreeg ik opeens de energie om een wandeling met Lola te gaan maken.
Toen Lola haar middagslaapje uit had trokken we de jassen aan en gingen we op pad.

We wonen nu ruim 1,5 jaar hier en ik dacht dat ik alle straatjes in de buurt wel had gezien, maar vandaag ging ik toch proberen om steeds een straat in te slaan waar ik nog nooit had gewandeld. Ik moest af en toe even door een bekende straat, maar over het algemeen is het me vrij goed gelukt.

Heerlijk vind ik dat altijd om nieuwe dingen te zien. Heel veel leuke en aparte huizen (en stiekem even binnengluren hoe de inrichting eruit ziet ;) en plots kwam ik nog een oude bekende tegen. Even gezellig gekletst in het zonnetje maar daarna moest ik even uitvogelen hoe ik in godsnaam weer thuis moest komen. Maar ik heb naar mijn gevoel geluisterd (richtingsgevoel heb ik normaal gesproken niet) en we zijn zonder te verdwalen thuisgekomen. Toen ik thuis op de klok keek bleek dat we een uur onderweg zijn geweest en het was heerlijk!

Onderweg was ik me wel nog aan het bedenken dat dit eigenlijk in het klein is wat ik in het groot wil doen. Ik wandelde nu een onbekende, niet uitgestippelde route. Dat moest ik echt heel erg bewust doen want anders was ik weer gewoon de bekende weg gewandeld. Het is zo gemakkelijk, en zo'n gewenning om steeds op dezelfde manier te denken dat het moeilijk is om hieruit te komen.
Ik wil breder en anders denken want dan wordt mijn wereld weer een stuk groter; zo blijkt ook uit de wandeling van vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten