zaterdag 30 maart 2013

84/365 XCO!



Normaal ga ik op de sportschool altijd naar de BBB (Billen Benen Buik) en héél af en toe probeer ik ook eens een ander lesje uit, wat niet altijd een succes is.
Maar ik ging gister weer eens wat anders proberen, XCO, en ook nog eens op een heel vervelend tijdstip (17.30). Ik zette mezelf eroverheen en ging me laten verrassen, en dat was gelukt! Het was een vreselijk pittige maar heerlijke les, en ik heb besloten dat ik volgende week weer ga! En ook al is dat om 17:30 ;)

Korte uitleg over de XCO (stukje gejat van de site van de sportschool):
Je maakt gebruik van een XCO-trainer; dat is een  aluminium buis welke voor 2/3e  deel is gevuld met grit. Met elke beweging die je maakt beweegt het grit in de buis van deksel naar deksel. Doordat het grit ‘doorschiet’ aan het begin van de teruggaande beweging worden de spieren en met name het bindweefsel in en rondom de spieren extra mechanisch belast. 

's Avonds hebben mijn man en ik het nog gehad over de verbouwing van de keuken en hoe die eruit moet gaan zien. Ook de plaats waar de keuken moet gaan komen zijn we nog niet helemaal uit. Ik roep al de hele tijd dat ik geen standaard keuken wil, maar ik vind het zo moeilijk om buiten de lijntjes te denken... Uiteindelijk heb ik, om inspiratie op te doen, toch nog veel achter de computer gehangen, maar dit keer was het met een goede reden, dus dan mag dat... toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten