dinsdag 12 maart 2013

70/365 Kinderfysio???

Het was een dag vol veranderingen in de ontwikkeling van mijn dochtertje Lola. We hadden deze ochtend een afspraak bij het consultatiebureau. De verpleegkundige waar we de afspraak mee hadden was verbaasd dat Lola nog niet liep, en ook zichzelf nog steeds niet optrok (Lola is nu 18 maanden).
Ik vertelde dat Lola ook pas met 12 maanden ging kruipen en dat ze wat langzamer is, maar dat ze wel snel is met andere dingen, zoals praten.

Toch lieten we de aanwezige arts Lola even onderzoeken of er fysiek niks mis was, maar hierbij bleek alles in orde. Later werd voorgesteld dat we misschien ook een afspraak met een kinderfysiotherapeut zouden kunnen maken. Ik zag dat wel zitten want dan zou er een fysiotherapeute bij ons langs komen om te kijken hoe we Lola kunnen stimuleren om zich op te trekken en te leren alleen te lopen.

Een paar uur na thuiskomst gaat Lola opeens spontaan op handen en voeten staan (dat heeft ze nog nooit gedaan!) en 's middags trok ze zichzelf voor het eerst (onder luide aanmoediging) op, en even later stond ze opeens met de handjes los!

Ik heb zo het vermoeden dat Lola die hele fysiotherapie niet zo ziet zitten...

1 opmerking:

  1. Heel interessant artikel. Kinderfysiotherapie is een van mijn interessegebieden en daarom heb ik met plezier je blogartikel bekeken. Je blog kan ik aan een paar vrienden van me aanbevelen.

    BeantwoordenVerwijderen