vrijdag 1 maart 2013

59/365 Er staat een kast in de gang



Op dag 59 verplaatsten wij een kast. Deze kast stond eerst achterin de woonkamer en heeft nu een nieuw plaatsje in de gang. Dit is meteen ook de start van een mega-verhuizing binnenshuis, tenminste, zo voelt het voor mij.

Ons huis heeft 3 slaapkamers; 1 slaapkamer is voor mijn man en mij en 1 slaapkamer voor onze Lola. Dat betekend dat er 1 slaapkamer over is. Daar staat een kledingkast (en er staat nog een kledingrek bij ons op de slaapkamer), ons wasrekje en de wasmanden, een bureau met een computer die we nooit gebruiken, een boekenkast/rek met heel veel boeken (en heel veel stof ondertussen), een cd-kastje, een leuk zwart kastje volgestouwd met dvd's en verder ligt er hier en daar nog vanalles in die kamer wat we geen plaatsje weten te geven, dus dumpen we het maar daar.
Het is een hele onrustige kamer en ik vind het zonde van de ruimte omdat we er bijna niks mee doen; we lopen er alleen af en toe even binnen om iets te pakken of om de was op te hangen.

Vandaar nu het plan om deze kamer leeg te ruimen. En dat is nogal wat want zo'n groot huis hebben we niet en ik wil alles daar weg hebben.
Ik wil dat deze kamer een functie gaat krijgen en het allerliefst wil ik er een atelier voor mij van maken. Ik heb in eerdere woningen ook al eens geprobeerd om een ruimte te maken waar ik kon schilderen, maar daar stonden dan altijd zoveel meer dingen op de kamer die me afleidden en ruimte innamen, dat ik mijn rust niet kreeg. Het schilderen heeft altijd op een veel te laag pitje gestaan en daar moet verandering in komen. En mocht de kamer me hier niet bij helpen, is ie in ieder geval opgeruimd. Slechter zal de kamer er niet op worden!

De eerste stap is dus gezet; er is 1 kast van de woonkamer naar de gang verhuisd, en zo hebben we plaats gemaakt voor het zwarte kastje van de kamer boven; die komt nu gezellig in de woonkamer (op de gang past ie niet omdat het kastje te diep is en we de gang anders niet meer goed door kunnen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten